dj;s

August 8, 2006

Jag spelade skivor två kvällar under Re:Orient festival i början av juni. Fett kul, festivalen är ju en mötesplats för orientalmusikdiggare. Samtliga orientaldj;s av betydelse från norra Europa var där. Multikulti dj;s Magnus och Nicko, Tatiana, alias Aicha, jag själv då och Ipek från Berlin. Så jag fick tillfälle att snacka lite musik. Och dansa orientaliskt – inte helt vanligt för mig. Nicko och Tatiana har för övrigt spelat på Ariman. Jag hade också nöjet att snacka lite med Thomas Tropicopop Gylling. Han gillade en Ibrahim Tatlites-låt som jag spelade, Tek Tek. Och så fick jag ju se Chaba Zahouania sjunga, inte illa. Bandet var lite småtorrt, men det ska ju va sådär, divan dominerar bättre med ultrakompetenta musiker som lyder hennes minsta vink. Det som under soundchecken lät farligt likstelt blev grymt svängigt så fort Zahouania gjort entré.

Leave a comment