Oriental-dj Cheb Oman back in business

January 24, 2012

Jag kom precis hem efter 4 mån i Sultanatet Oman, så jag har en hel del ny musik, Khalijgung naturligtvis men också libanesiskt och egyptiskt. Det kändes helt fett att spela alla nya låtar på Ariman i lördags. Jag har sanningen att säga inte lyssnat in mig ordentligt på allt. Det är ju lite skillnad på att lyssna på musik i en dator och i en discoanläggning. Jag menar, stor skillnad. Men det är så kul att vara tillbaka. Därmed inte sagt att jag inte saknar Oman som är ett sött litet land med en trevlig befolkning. Jag har skaffat mig en del nya vänner.

Så nu blir det varannan lördag på Ariman i vår, förutom 18 feb då jag spelar på Re:Orient, på Södra Teatern i Stockholm. Och i Malmö på fredag.

Karima Nayt, sångerska från Algeriet, uppträder på Victoriateatern i Malmö fre 27 jan kl 19.30. Oriental-dj Cheb Oman spelar skivor en halvtimme innan (från 19), i pausen och en stund efter. Låter kul tycker jag.

Sedan blir det förmodligen en hel del ytterligare bokningar som jag återkommer till.

Leave a Reply

