Botkyrka kom igen!

October 14, 2010

Jag spelade på en hel del bröllop i somras. Min Mellanöstern crossover passar bröllopspar med blandad bakgrund. Jag spelade på ett ‘indiskt-afghanskt’, ett ‘persiskt-palestinskt’ och ett ‘svenskt-syrianskt’ och det var utvecklande. Jag lärde mig en del om bröllopsfestritualer. Sedan fick jag en hel del låtar på mp3 av respektive par. Jag var inte vidare vass på afghansk musik i våras men nu har jag i alla fall en del låtar. Och en av mina nya favoritlåtar är assyrisk. Tyvärr vet jag inte vad varken artist eller låt heter. Assyrisk 5. Och att det finns en syriansk och en assyrisk topplista är ju kul att veta för en oriental-dj samt att syrianer gärna lyssnar på assyrisk musik, men även kurdisk, turkisk och förstås arabisk. Libanesisk pop går alltid hem.

Det fanns en del prominenta gäster på bröllopen. Dror Feiler från Ship to Gaza exempelvis! På det tredje bröllopet som gick av stapeln i Hägersten dök plötsligt Dogge Doggelito upp och rappade i 30-40 minuter. Brudgummen hade bara sagt att en polare skulle komma förbi och rappa lite och att jag skulle spela hans cd. Gissa om jag tappade hakan. Kul som fan. Botkyrka kom igen!

Nu sticker jag in till Malmö och spelar på Magiska Mattan som har flyttat till Carib Kréol på Claesgatan 11. Varje torsdag 21.30-01.00, inget inträde. God mat, öl och vin. Bellydancers från Awalim och Darboukaspelare varje gång. Sist men inte minst MC Behrang Miri.

2 Responses to “Botkyrka kom igen!”

  1. Sabina Says:

    Om jag hade bott i närheten av Malmö så hade jag nog hängt på mattan nästan varje vecka. 😉 Lyx!

  2. Farah Says:

    Hej du!

    Letar efter en Dj till mitt bröllop sommaren 2011. Undrar vad du tar betalt för att spela i cirka fyra timmar? Bröllopet kommer äga rum strax utanför Landskrona. Maila på farah_abadi88@hotmail.com

    Farah

Leave a Reply

